Co to jest pozycjonowanie? Informacje podstawowe o SEO

Choć SEO zajmuje nam sporo czasu, wciąż są osoby, które pytają, czym jest SEO. SEO jest skrótem od search engine optimization, po hiszpańsku oznaczałoby to optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Mówiąc w ten sposób, nadal nie rozwiewamy Twoich wątpliwości na temat pozycjonowania. A jeśli powiemy Ci, że dzięki SEO poprawiamy widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania, to czyż nie jest to lepsze?

Weźmy przykład

Wyobraźmy sobie, że wyszukujemy w Google hasło „pozycjonowanie”. Wyszukiwarka zwraca wiele wyników, a nie wszystkie z nich są związane z SEO. W tym przypadku Google pokazuje nam najpierw blok reklamowy (na niebiesko). Po nich wyświetlane są wyniki SEO, czyli tzw. wyniki organiczne.

Korzyści z SEO

Teraz, gdy wiemy już, czym jest pozycjonowanie stron WWW Poznań, musimy porozmawiać o tym, dlaczego powinniśmy włączyć je do naszej strategii marketingu internetowego. W tym przypadku podamy Ci 3 powody: ilość, jakość i rentowność.

Ilość

Stanie się widocznym oznacza więcej wizyt, a jeśli więcej osób Cię odwiedza, masz większe szanse na osiągnięcie swoich celów. Nie ulega wątpliwości, że wyszukiwarki internetowe są głównym źródłem informacji zarówno dla użytkowników, jak i firm. W związku z tym Google jest doskonałą wizytówką tego, na czym znamy się najlepiej.

Jakość

Wizyty, które przychodzą do Internetu przez wyszukiwarki są wysokiej jakości. To znaczy, że są to użytkownicy zainteresowani naszymi produktami lub usługami.

Na przykład, gdy prowadzimy kampanię w telewizji lub radiu, reklama jest pokazywana wszystkim, niezależnie od tego, czy są oni naszymi docelowymi odbiorcami, czy nie. W przeciwieństwie do tego, gdy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie w Google, istnieje uprzednie zainteresowanie ze strony osoby korzystającej z wyszukiwarki. Innymi słowy, to On nas szuka. Dzięki SEO poznajemy go poprzez osiągnięcie widoczności w wyszukiwarkach. W ten sposób, w przeciwieństwie do reklamy w innych mediach, nie powodujemy żadnych zakłóceń. W związku z tym mówi się, że SEO jest napędzane przez popyt.

Rentowność


Rentowność oferowana przez usługi pozycjonowania stron internetowych jest zazwyczaj znacznie wyższa niż w przypadku kampanii reklamowej. Zwłaszcza jeśli porównamy je w średnim lub długim okresie.

W momencie, gdy przestaniesz inwestować pieniądze w reklamę, wyniki przestaną przychodzić. Z drugiej strony, jeśli tworzysz wysokiej jakości treści, wyniki będą utrzymywać się przez długi czas, niezależnie od tego, kiedy zostały stworzone