Na czym polega skutecznie pozycjonowanie strony?

Obecnie niemal każda firma posiada stronę firmową. Niezależnie od tego, czy jest to sklep, czy usługodawca, który zajmuje się chociażby układaniem kostki brukowej. Spora część klientów, zanim podejmie decyzję zakupową, w pierwszej kolejności sprawdza szereg informacji w Internecie. Dotyczy to zarówno konkretnych przedsiębiorstw, jak również ogólne cen, czy sposób na realizację danego zlecenia, którym może być ułożenie kostki na podjeździe. Dlatego istotną rolę, w skutecznym marketingu, odgrywa pozycja strony na liście wyników.

Co daje przedsiębiorstwom SEO?


Internet to obecnie trzecie medium, a przede wszystkim przestrzeń, z której każdego dnia korzysta ogromna liczba osób. Jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek jest Google. Dlatego szereg optymalizacji strony przeprowadza się pod kątem algorytmów Google. To na ich podstawie wyszukiwarka tworzy odpowiedzi dla konkretnego zapytania. Są nimi oczywiście konkretne linki, które odsyłają do strony z przepisem, sklepu internetowego, czy usługodawcy. Jednym z kryteriów, które algorytm bierze pod uwagę, jest słowo kluczowe, czyli fraza, którą umieszcza się w wyszukiwarce.

Wraz z rozwojem sieci, a także coraz szerzej pojętym marketingiem internetowym, ewolucji ulegają również same narzędzia, dedykowane tego typu pracom. Wystarczy spojrzeć na te najpopularniejsze, które oferuje Google, czy portale społecznościowe. Z prostych narzędzi przekształciły się w profesjonalne, rozbudowane „studia reklamowe”, które pozwalają na tworzenie kampanii marketingowych. Dostarczają także wielu, cennych informacji. Jednak do ich obsługi potrzebna jest fachowa wiedza.

Dlatego pozycjonowanie stron WWW przeprowadzają profesjonalne firmy SEO. Wszystko dlatego, iż działania tego typu prowadzone są w dwóch podstawowych obszarach:

  • on side – czyli na samej stronie, w jej szacie graficznej, treściach, czy kodzie źródłowym
  • off side – czyli działania poza stroną, które związane są między innymi z link buildingiem, czy tworzeniem odnośników do strony na innych portalach.

Tylko wieloobszarowe, kompleksowe podejście do pozycjonowania może w realny sposób przynieść korzyści, w postaci wyższej pozycji na liście wyników, a co za tym idzie, większej liczbie klientów.