Co to jest SEO? Co to jest pozycjonowanie stron?

Jednym z pierwszych dziwnych terminów, które napotykamy, gdy zaczynasz nurkować w cyfrowym świecie jest SEO , Co to jest? Co to znaczy? Czy to ważne? Są to niezwykle ważne i istotne pytania.

Pozycjonowanie stron WWW czyli „optymalizacja pod kątem wyszukiwarek”

Zacznijmy od znaczenia dosłownego. SEO oznacza „optymalizację pod kątem wyszukiwarek”. To jest „optymalizacja pod kątem wyszukiwarek”. Wyszukiwarka to Google, Bing, Yahoo lub inne. SEO musi następnie zoptymalizować treść Twojej strony internetowej (w tym przypadku e-commerce) tak, aby pojawiła się ona na szczycie wyników wyszukiwania w jednej z tych wyszukiwarek.

Optymalizacja ta oparta jest na słowach kluczowych. Oznacza to, że Twoja strona może być bardzo dobra dla „kupno butów w Krakowie” i bardzo słaba dla „kupno sukienek w Krakowie”. To nie sama strona jest dobra lub zła, ale jej zawartość.

Pozycjonowanie w google

W krajach europejskich i w Polsce wyszukiwarką o największym udziale w rynku jest Google. Tak więc w tych krajach, kiedy mówimy o SEO, mówimy o pozycjonowaniu w Google.

Ale czy naprawdę ważne jest, aby pojawić się na szczycie wyszukiwarek? Krótka odpowiedź brzmi: TAK. Jest to jedna z najważniejszych rzeczy, które powinieneś starać się osiągnąć za pomocą strategii cyfrowej.

W dawnych czasach, kiedy ludzie korzystali z tak zwanych „yellow pages„, zawsze były firmy, które zostały wymienione na górze kategorii, że dostał więcej połączeń. W tym czasie na szczycie każdej kategorii znajdowały się firmy, których nazwy zaczynały się na literę „A”, ponieważ listy te były uporządkowane alfabetycznie.

W wyszukiwarkach internetowych pozycjonowanie stron WWW Poznań (https://seodot.com.pl/) lub ranking jest wszystkim. Nie wystarczy jednak, że nazwa Twojej firmy zaczyna się na literę „A”, a o to właśnie chodzi w SEO: o znalezienie formuły, dzięki której Twoja strona powinna pojawić się na szczycie wyszukiwarki.

Słowa kluczowe

Google odnosi się do „słów kluczowych” (keywords) jako terminów wyszukiwania, których używamy, aby znaleźć to, czego potrzebujemy. Na przykład, „tanie buty” zawiera 2 połączone słowa kluczowe: „buty” i „tanie”. Każde słowo kluczowe lub kombinacja słów kluczowych ma określony wolumen wyszukiwania na dzień, miesiąc i rok, więc ważne jest, aby wiedzieć, które z tych słów kluczowych są najczęściej wyszukiwane. Słowo „dentysta” nie ma takiego samego wolumenu wyszukiwania jak słowo „stomatolog”. Dlatego też słowa, które wybiorę dla mojej strony, będą decydować o tym, jak duży ruch mogę uzyskać.

Ogólnie rzecz biorąc, uważa się, że ruch pochodzący z wyszukiwarek generuje więcej konwersji.