Ważna rola pozycjonowania

Internet w dzisiejszych czasach każdemu przedsiębiorcy daje nieograniczone wręcz możliwości docierania do nowych klientów. Dosłownie kilkoma kliknięciami możemy sprzedawać towary do klientów po drugiej stronie globu. Łatwość ta powoduje, że rynek jest bardzo konkurencyjny i coraz więcej firm walczy o to, aby przez internet pozyskiwać klientów. Do klientów można docierać na różne sposoby. Mogą być to specjalnie wykupione kampanie reklamowe w wyszukiwarce, mogą być to prowadzone kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, a można również zdecydować się na SEODot pozycjonowanie stron internetowych Poznań. Dwa pierwsze rozwiązania dają szybsze efekty, ale pozycjonowanie jeżeli jest dobrze przeprowadzone – to powinno dawać efekty nam przez wiele miesięcy, a nawet lat.

Czym jest pozycjonowanie

Wpisując jakieś hasło do wyszukiwarki, zazwyczaj otrzymujemy bardzo wiele odpowiedzi. Najczęściej klikamy pierwszą lub drugą odpowiedź. Jednak mało kiedy zastanawiamy się co wpływa na pozycje tych stron. Google oficjalnie podaję tylko kilka czynników e-porad, które wpływają na wyniki wyszukiwania. Jednak według szacunków specjalistów różnych czynników jest od 200 do nawet 1000. Im więcej tych czynników znajdzie wyszukiwarka na naszej stronie, tym wyżej wyświetli ją internautom.

Internet w dzisiejszych czasach każdemu przedsiębiorcy daje nieograniczone wręcz możliwości docierania do nowych klientów

Czynniki można podzielić na 2 zasadnicze elementy. Z jednej strony jest to tak zwane SEO techniczne, czyli cała techniczna strona jak szybkość ładowania witryny czy też jakość linkowania. Drugim aspektem SEO jest treść. To właśnie ostatnimi laty na ten element Google bardzo zwraca uwagę.

SEO techniczne

SEO techniczne odpowiada między innymi za takie sprawy jak szybkość ładowania się strony internetowej, odpowiednia struktura adresów URL jak i odpowiednio zbudowane kategorie i podkategorie strony. Skupia się ono również na pozyskiwaniu linków prowadzących do strony z innych serwisów oraz na linkowaniu wewnętrznym. To właśnie linki decydują o tym jak wysoko znajduje się konkretna witryna. Jednak nie jest ważna tylko ich ilość, ale ich jakość. Czasem jeden dobry link będzie więcej warty od 100 słabych.

Treści na stronie


Treść na stronie ma kluczowe znaczenie. Musi być ona w odpowiedni sposób sformatowana, najlepiej z wykorzystaniem nagłówków, pogrubiania i innych dostępnych stylów. Treść powinna również zawierać w sobie słowa kluczowe i odpowiedź na pytanie – jakie zadawał internauta szukają z naszej strony.

Ogólnie proces przygotowania pozycjonowania jest długotrwały, ale również efekty zazwyczaj trwają długi czas.