Jakie korzyści przynosi firmie pozycjonowanie strony?

Nowoczesny marketing nie mógłby istnieć z pominięciem działań w Internecie. To właśnie globalna sieć jest miejscem, w którym codziennie miliony Polaków szukają dla siebie atrakcyjnych ofert cenowych. Aby ci potencjalni klienci mogli jednak natrafić na ofertę konkretnej firmy, jej strona musi być widoczna dla wyszukiwarek. Wokół tego celu skupiają się działania, jakie składają się na pozycjonowanie stron internetowych ze strony seodot.com.pl. Czym jest pozycjonowanie i jakie zalety wynikają z tej usługi?

Pozycjonowanie strony: co to takiego?

Usługi pozycjonowania skupiają się na podniesieniu pozycji danej strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarce, a konkretnie w wynikach niesponsorowanych, jakie pojawiają się użytkownikom po wpisaniu określonego zapytania. Uważa się, że to dziś jeden ze skuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów – pozycjonowanie stron internetowych umożliwia bezpośrednie dotarcie do najważniejszych grup docelowych firmy – i to stosunkowo niewielkim kosztem. Cena ogólnopolskiej kampanii SEO to zaledwie ułamek kwoty, jaką musiałby przeznaczyć przedsiębiorca, gdyby z tym samym rozmachem chciał reklamować się przy pomocy tradycyjnych nośników, jak telewizja lub billboardy na mieście.

Nowoczesny marketing nie mógłby istnieć z pominięciem działań w Internecie

Skuteczność pozycjonowania jest związana z tym, że reklama – a właściwie link do oferty firmy – pojawia się tylko tym odbiorcom, którzy szukają określonej usługi, produktu lub wyszukują powiązane z nimi hasło. Taka kampania nie jest w żaden sposób inwazyjna i, umiejętnie zaplanowana, trafia dokładnie do tych odbiorców, do których powinna.

Jakie działania składają się na pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo złożona i specjalistyczna usługa, na którą składa się wiele różnych działań i elementów. Obejmuje zarówno prace bezpośrednio na pozycjonowanej stronie, jak i poza nią. Te pierwsze to przede wszystkim wstępny audyt SEO, a następnie optymalizacja strony, poprawa wewnętrznego linkowania, uzupełnienie treści, odpowiednie jej nasycenie słowami kluczowymi. Działania na zewnątrz to z kolei budowanie wartościowego i powiązanego tematycznie ze stroną profilu linków, które odsyłają do pozycjonowanej strony. Linkowanie musi wyglądać możliwie jak najbardziej naturalnie, tak aby algorytm Google uznał, że strona faktycznie jest polecana przez Internautów i rezultat ten nie jest w żaden sposób zmanipulowany.

Aby skutecznie pozycjonować strony i sklepy internetowe, niezbędna jest bardzo szeroka wiedza w zakresie SEO. Dlatego pozycjonowanie warto zlecać wyłącznie doświadczonym i rzetelnym agencjom.

Jakie są główne zalety usług SEO dla przedsiębiorcy?

Specjalistyczne usługi SEO mają bardzo wiele plusów, wśród nich należy wymienić przede wszystkim:

  • możliwość dotarcia relatywnie niewysokim kosztem do klientów w całej Polsce, a nawet za granicą
  • szybkie rezultaty działań – pierwsze efekty pozycjonowania widać już po kilku tygodniach od rozpoczęcia współpracy z agencją
  • trwałość wypracowanych efektów – profesjonalne działania SEO dają długofalowe wzrosty pozycji w wyszukiwarce
  • zwiększenie ruchu na stronie, które przekłada się na większą ilość zapytań i zamówień od klientów.

Pozycjonowanie stron internetowych warto połączyć z reklamą Google Ads, czyli sponsorowanymi wynikami w wyszukiwarce oraz promocją w sieciach partnerskich kalifornijskiego giganta, w tym m.in. na platformie YouTube. Połączenie tych działań może zmaksymalizować zyski firmy i przełożyć się na zwiększoną rozpoznawalność marki, jakiej współcześnie nie zapewni żadna konwencjonalna kampania.